a
HomeCiekaweZaufaj przede wszystkim … sobie

Zaufaj przede wszystkim … sobie

Zaufaj przede wszystkim … sobie

Zaufanie do szkoły ma kilka wymiarów, choć nie zawsze o tym myślimy, od początku skupiając się na innych czynnikach, takich jak wrażenia estetyczne, niskie koszty nauki, a nawet pierwsze wrażenie związane np. z jakością obsługi. Warto jednak podejść do wyboru szkoły językowej znacznie bardziej ostrożnie i zdroworozsądkowo. Nie wpadamy bowiem do niej na chwilę, lecz decydujemy się na wykup kursu, który – by był efektywny – będzie trwał przynajmniej kilka tygodni.

Satysfakcja? Gwarantowana!

Szkoły językowe kuszą atrakcyjną ofertą na wszelkie możliwe sposoby, a my nie zawsze pamiętamy, że stanowią one po prostu formę reklamy. To, co zostaje nam atrakcyjnie przedstawione, nie zawsze musi być takie w rzeczywistości. Chyba każdy z nas zna przykłady rodem z folderów biur podróży: na pierwszy rzut oka wszystko jest idealnie, a po przyjeździe okazuje się, że do morza mamy „raptem” 2 km, a basen przy hotelu nie był czyszczony od miesiąca. Podobnie może być ze szkołą językową; najbliższa placówka na naszym osiedlu albo w centrum atrakcyjnego miasta – to mogą się okazać jedyne atuty wybranej przez nas placówki. Tymczasem postawić trzeba na jakość nauczania, bo tylko ona da nam realną satysfakcję (wyrażoną też poprzez wydane pieniądze). I na możliwie najlepszy efekt, na który w większości zapracujemy już sami. Dlaczego w większości? Bo nawet przy najlepszych chęciach nie przeskoczymy wielu niedogodności, z jakimi możemy się spotkać.

Opinie, rankingi, zestawienia

Poza pierwszym wrażeniem (wizualnym i personalnym), o jakości danej szkoły możemy dowiedzieć się na podstawie:

  1. Opinii internautów. To zawsze trochę ryzykowne, gdy popatrzymy na często sporą rozbieżność ocen, niemniej w każdym – pozytywnym czy negatywnym komentarzu – znajdziemy najpewniej ziarnko prawdy, która każe nam zwrócić uwagę na niektóre elementy
  2. Rankingów. A tych jest dziś wiele, choć nie zawsze mówią nam to samo. Ale i w rankingach niektóre zastosowane wskaźniki będą nam w stanie wskazać mocne i słabsze strony szkół
  3. Ocen znajomych, rodziny i przyjaciół. To chyba najlepszy wskaźnik jakości i najpewniejsze źródło wiedzy o szkole, które powinniśmy nawet uznać za… pierwsze. Najlepiej, jeśli będą oni absolwentami takich placówek.
  4. Popularności w sieci, obecności w wyszukiwarkach. Jeśli dana szkoła jest często szukana przez internautów, stara się być jak najbardziej przejrzysta dla potencjalnych słuchaczy – warto zainteresować się jej pozycją i ofertą. Niekoniecznie musi to być „oferta-reklama”, wpychająca się do nas drzwiami i oknami, a mogą za tym stać skuteczne działania promocyjne. Wiele osób woli powierzyć naukę dużej jednostce, niż nieznanej szerzej „szkółce”.

Najlepiej być (i mieć) na miejscu

Krakowski rynek, warszawska Starówka, centrum Poznania czy Wrocławia – nie bez powodu wiele szkół otwiera swoje placówki w centrach największych i najbardziej popularnych miast Polski. Łatwy i częsty dojazd komunikacją miejską, bliskość najważniejszych punktów miasta (dworce, liczne przystanki, gastronomia, ale też lokale dla życia towarzyskiego), to niezaprzeczalne atuty dobrego usytuowania szkoły językowej. Na pewno lokalizacja w centrum znacznie ułatwi ułożenie sobie wygodnego harmonogramu zajęć lub/i pracy zawodowej, a także usprawni możliwość realizacji innych zadań i obowiązków. Oszczędność czasu jest w takich przypadkach walutą niewymienialną. Wciąż jednak trzeba mieć włączoną czujność, czy aby rozmieszczeniem oddziałów swojej szkoły nie nadrabia się niedostatków w jakości nauczania i nie podnosi np. czesnego za semestr kursu (wiadomo – centrum ma tę jedną „wadę”, że kosztuje więcej niż peryferia). Zanim więc wybierzemy dla siebie najlepszą szkołę do nauki języka, warto sprawdzić, czy to, co mamy do wyboru na miejscu odpowiada wymaganiom, jakie stawiamy przed placówką w ogóle. Bo po wizycie „na miejscu” może się już zwyczajnie okazać, że z atutów szkoły zostało niewiele.

Rate This Article
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.