HomeCiekaweJak stworzyć dobrą reklamę?

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Pytanie o dobrą reklamę jest obecnie pytaniem o twórczość. Chodzi o wyróżnienie danego produktu czy usługi – pokazanie w niezwykłym świetle. Współcześni konsumenci są znudzeni uproszczonymi przekazami reklamowymi, w których podaje się tylko informację na temat konkretnej rzeczy. Jeszcze gorzej – jeśli czyni się to w pretensjonalnym stylu. Nowoczesne reklamy, bez względu na to czy są to obrazy, teksty czy animacje – muszą być empatyczne, zaskakujące i artystyczne.

Empatyczne reklamy

Twórca reklamy musi być po części psychologiem. Nie może nastawiać się tylko na perswazję, choć ostatecznym celem jest skłonienie odbiorcy komunikatu do zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Jednak nie powinno to znajdować się na powierzchni przekazu reklamowego. Na przykład zdania rozkazujące nadal są popularne w tekstach reklamowych, ale już w nieco innej wersji emocjonalnej.
Tryb rozkazujący nabiera pewnej miękkości stylistycznej. Skrywa się bardziej za sugestią niż jest konkretną poradą, która sprawia, że odbiorcę traktuje się często w infantylny sposób. Stąd pojawia się coraz więcej reklam cechujących się filozoficznym spojrzeniem na świat i życie.

Zaskakujące reklamy

Nowoczesna reklama musi się więc czymś wyróżniać. Powinna zapadać w pamięć. W pewnym sensie – kształtuje wzory myślenia. Wpływa na świadomość społeczną. Tworzy nowe sposoby życia, do których dobiera konkretne oferty produktowe. Zaskoczenie staje się jej celem, bo mobilizuje do zmiany życia poprzez kupno danej rzeczy. W ten sposób cel komercyjny zostaje osiągnięty na poziomie psychologii jednostki i całych grup społecznych.
Artyzm reklamy służy zaskoczeniu. Do tworzenia takich artystycznych reklam przygotowuje kurs After Effects w CGWisdom. Dla zainteresowanych innymi formami twórczości cyfrowej polecamy pozostałe ich kursy: cgwisdom.pl.

dev@dinusiek.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.