Pakowanie produktów przez firmę zewnętrzną
Pakowanie produktów to aspekt działalności produkcyjnej, który dla wielu różnych przedsiębiorców działających w różnych obszarach produkcji może mieć bardzo różne znaczenie. Dla wielu firm opłaca się pakowanie produktów na miejscu a dla innych ostateczne przepakowanie towaru w zewnętrznych firmach. Czy co packing zawsze się opłaca? Ko w pierwszej kolejności powinien skorzystać z usług firm zajmujących się co-packingiem? Jak przepakowywanie towarów w zewnętrznych firmach wpływa na zyski?
Czy co packing zawsze się opłaca?
Przepakowywanie towarów w zewnętrznych firmach, czyli to, co nazywamy co-packingiem może przynieść producentom wiele korzyści. Korzyścią taką jest na przykład możliwość ograniczenia kosztów produkcji przez skoncentrowanie się na jej zasadniczych aspektach, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości oferowania produktów w bardzo różnych wariantach opakowań.
Do kogo skierowane są oferty firm zajmujących się co-packingiem?
Oferta firm zajmujących się co-packingiem skierowana jest przede wszystkim do producentów różnego rodzaju dóbr konsumpcji bezpośredniej. Właśnie firmy pracujące w takich branżach – a jest to na przykład branża spożywcza, odzieżowa, branża akcesoriów domowych, akcesoriów sportowych i wiele innych – najwięcej może uzyskać na działaniach marketingowych z użyciem różnego rodzaju opakowań, czy na akcjach sprzedażowych związanych z sezonowymi wydarzeniami.
Jednak współpraca z firmami oferującymi usługi co-packingowe nie musi być tylko nastawiona na zwiększenie wyników sprzedażowych. Jest też w dużej mierze nastawiona na zmniejszenie i zoptymalizowanie kosztów produkcyjnych, przez skrócenie i uproszczenie linii produkcyjnych i delegowanie konkretnej pracy na zewnętrzne podmioty (w tym przypadku firmy zajmujące się co-packingiem).
Jak to przepakowanie towaru wpływa na wyniki
W bardzo dużym stopniu na wyniki sprzedażowe producentów składają się różnego rodzaju akcje marketingowe. Reklama jest wręcz współcześnie jedną z najważniejszych sił napędzających handel. Odpowiednio zaprojektowane opakowania produktów są nie tylko skutecznym medium dla właśnie reklamy, ale pozwalają również na skuteczne manipulowanie wyborami konsumentów i uzyskiwanie przez to wyższych wyników sprzedażowych. Pozwala to również na znaczną dywersyfikację akcji reklamowych tego rodzaju.