Jak przebiega proces reklamy firmy w internecie – na co zwrócić uwagę, aby wyniki nie stały w miejscu przez długie lata
Czy obiecane pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google to dobry wynik do firmy? Podjęliśmy ten temat w krótkiej rozmowie z właścicielem agencji marketingowej Brandrei
Każdy chciałby być pierwszy, na najważniejsze dla siebie frazy kluczowe, ale pytanie właściwie tkwi w szczegółach. Do zmierzenia efektu potrzebne są zaawansowane narzędzia, oceniające pracę algorytmów Google. Każda poważna agencja marketingowa która rozpoczyna pracę z klientem wykonuje audyt – płatny (znacznie bardziej dokładny) lub bezpłatny – na podstawie którego ocenia wyniki pozycjonowania, reklamy internetowej, widoczności w serwisach społecznościowych, czy innych działań marketingowych.
Może się okazać, że wymarzone pierwsze miejsce występuje tylko na nieliczne frazy dla klienta, które nie mają większego znaczenia dla biznesu a raczej są istotne tylko mentalnie dla właściciela firmy by podnieść jego samopoczucie.
Wynika to najpewniej z niedoboru wiedzy na temat pozycjonowania. Nie ma co ukrywać temat jest kompleksowy i należy go porządnie zgłębić aby przystąpić do pracy.
Często niedoświadczone osoby pytają mnie „jak wypozycjonować stronę” – najlepiej w trzech prostych krokach. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. To tak, jakby wskazać trzy rzeczy, które zapewnią Ci długie i szczęśliwe życie. Da się? Może i tak, ale na pewno pojawiłyby się reklamacje do naszych rad.
Internetowa musi być kompleksowo opracowana pod wytycznem Google, a także zawierać dobre techniki o których Google skąpo mówi, a wypracowaliśmy je samemu. Najważniejsze żeby przy stałych niewielkich nakładach pracy strona stale rosła. Kiedy osiągniesz już maksymalny, wysoki dla siebie pułap należy przejść do utrzymywania wyników i zająć się innymi działaniami reklamowymi.
Należy wtedy trzymać rękę na pulsie jeżeli chodzi o działania konkurencji, reagować. Można zacząć budować kolejne serwisy lub poszerzać biznes.