HomeCiekaweKampanie mailingowe i ich kluczowe strategie

Kampanie mailingowe i ich kluczowe strategie

Kampanie mailingowe i ich kluczowe strategie

 

Częstym wyzwaniem dla nas jest określenie, jakie konkretne komunikaty będą rezonować z różnymi segmentami odbiorców w całym cyklu życia klienta. Co powinniśmy mówić do mniejszych grup klientów w oparciu o ich zainteresowania, indywidualne potrzeby i historię z Twoją marką? Jeśli staramy się unikać podejścia „jeden komunikat dla wszystkich” (co prawdopodobnie powinny zrobić wszystkie kampanie mailingowe), jak możemy zapewnić, że każdy punkt styku z każdym klientem będzie miał znaczenie i zbuduje solidną relację?

Pamiętaj, że wiele zależy od możliwości segmentacji odbiorców i zbierania dodatkowych informacji o klientach za pomocą ankiet lub integracji z narzędziami CRM. To nie jest niemożliwe, jeśli prowadzisz mniejszą firmę lub małą organizację – to po prostu wymaga trochę więcej czasu.

Podstawy Twojej kampanii

Na początek przeanalizujmy, jak powinny wyglądać Twoje kampanie mailingowe, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie klientów i ich historię (czyli to, ile wiesz o danym kliencie).

Wiadomości powitalne: ten scenariusz zazwyczaj oznacza początek relacji. Kontakt z nowym klientem, który właśnie zakupił produkt po raz pierwszy. Wysyłaj wiadomości powitalne, które informują klienta lub potencjalnego klienta o Twojej ofercie. Pozwól tej osobie odkryć aspekty Twojej oferty, które są dla niej istotne, ale odpowiednio śledź jej zachowanie.

Kolejny zakup klienta: po kolejnym zapytaniu, kolejnym zakupie lub odpowiedzi na wiadomość powitalną, możesz wywnioskować, że klient chce od Ciebie czegoś więcej. Wykorzystaj tę okazję, aby uzyskać od niej więcej danych. Zachęć, udostępnij specjalny dostęp do treści premium lub inną ofertę w zamian za więcej danych o kliencie.

W tym miejscu warto zamieścić krótką ankietę, która pozwoli Ci zebrać ważne informacje o kliencie, dzięki czemu będziesz mógł dalej segmentować swoją listę.

Kampanie mailingowe: jeśli udało Ci się monitorować zachowania lub po prostu poprosić o dane dotyczące zainteresowań swoich odbiorców, jesteś w dobrym miejscu. W tym scenariuszu, masz zrozumienie, czego klient chce. Zaangażuj się w działania remarketingowe, aby zachęcić klienta do dalszych działań.

Author

tomasz.okonski@xann.pl